いろいろと RAW現像のポストをしておりますが、決め手にかけまして未だにあーだこーだやっております。
なので毎日頭の中はそのことでいっぱい。仕事中も休憩のたびに過去のデータ使って RAW現像やってみたり。
現像のワークフローを自動+プリセットにしてからかなり時短にはなっています。
そんな感じで毎日過ごしていますが、ほぼ使うプリセットが決まってきました。
今日はその作例を紹介させていただきます。
浮遊感・立体感、湿り気のある空気感をテーマにしました。ただそれだけだとD200のCCDセンサー特有の重厚感が写真全体の暗さとなって残ってしまう印象があったので、軽やかさも出したいと思いました。
これで私の世界観が出来上がったかしら😊
I’ve been posting a lot about RAW editing lately, but I’m still experimenting because I haven't found that "perfect" look yet.
It’s on my mind every day—even during work breaks, I find myself playing around with old photo data.
Since I switched to a workflow using automation and presets, I've saved a lot of time. And through that process, I’ve finally narrowed it down to a few favorite presets.
Today, I’d like to share some examples.
My theme was "a sense of floating, depth, and moist atmosphere." However, I felt that the heavy, solid feel unique to the D200's CCD sensor sometimes made the photos look too dark. So, I also wanted to add a touch of "lightness" to the mix.
I feel like I’ve finally captured my own unique world view. 😊




0 件のコメント:
コメントを投稿