そろそろネタも尽きてきたぞ😆
ここのところ自分が好きな写真の味付けを色々と模索中で、模索というか迷走というか…
- 透明感
- フィルムライク
- iPhone風
この辺で試行錯誤中。
で、やっていることと言えば、Geminiに「D200の特性を活かして、◯◯風にするには」と質問を投げて日々AIとキャッチボールしてます😅
Geminiからは階調のベーストーンカーブをプリセットで保存し、色味の味付けは写真によって光の加減なども違うので個別調整の提案をもらいました。
そこでベースのトーンカーブをアドバイスをもらいながら決定しました。
まずは透明感をテーマに。
次にフィルムライク
最後にiPhone風
その他のパラメータについてもそれぞれの味付けでどういう方向性に持っていくかもアドバイスをもらったので、しばらくこれで鍛錬を積もう❗️
I'm running out of material lately 😆
I've been searching for, or perhaps getting lost in, different ways to "flavor" my photos recently.
I've been experimenting with these styles:
- Clarity/Transparency
- Film-like (Film Look/Tone)
- iPhone Style
What I've been doing to figure this out is throwing questions at Gemini, such as, "How can I process photos in the '[Style]' way while utilizing the D200's characteristics?" and having a daily back-and-forth conversation with the AI 😅.
Gemini suggested saving the basic tone curve for gradation as a preset and adjusting the color 'flavor' individually for each photo, as the lighting conditions differ.
So, based on that advice, I worked with Gemini to decide on the base tone curve.
I'm starting first with the theme of Clarity.
Next, the Film Look.
Lastly, the iPhone Style.




0 件のコメント:
コメントを投稿